söndag 7 november 2010

Gamex - The Reb Edition

Det här blir snarare ett tillägg till Rikards inlägg, men eftersom det redan är ganska långt så ger jag mig själv friheten att göra ett eget.

För att klargöra det viktigaste först: Han krossade mig inte i Mariokart på vägen dit. Han vann ett par matcher mer än mig, men det var långt ifrån den utklassningen han försöker få fram att det var. Tetris-delen har jag inga kommentarer på.

Angående själva mässan håller jag med honom till stor del. Speciellt angående de påträngande Tele2-informatörerna. Spelen däremot har jag lite att tillägga

Marvel Vs Capcom 3
Jag spelade en match (mot random tolv-trettonåring som glatt berättade allt han visste om Deadpool för mig) men det jag spelade gillade jag. Tyvärr är det där inte riktigt min typ av fighting-spel. Den enda typen av fighting-spel som är min typ är Super Smash Bros, men om jag inte får spela som Samus är Captain America och Iron Man väldigt bra substitut. Räknar med att det kommer nötas en del när det kommer och jag ser fram emot det.

Donkey Kong Country Returns
Jag kan inte beskriva hur glad jag är att jag redan förhandsbokat det här spelet. Även fast jag hade rejäla hopp-problem (jag spelade Donkey, tydligen kunde Diddy ha hjälpt mig fick vi veta i efterhand) så misstänker jag att bara man får spela det i lugn och ro i hemmet så kommer det vara fantastiskt. Testade bara co-op, men tror det kommer funka utmärkt som single player-spel också

Flingsmash
Spel jag råkade snubbla över, aldrig hört talas om innan och av vad jag såg när jag spelade det var jag väl inte överdrivet imponerad. Lite kan ha att göra med att motion sensorn inte satt helt bra så att jag konstant sköt neråt, men mest kändes det bara meningslöst. Väldigt lite som behövdes göras för att klara en bana. Enda anledningen till att jag skulle köpa det här spelet är för att det säljs i paket med en wiimote + motionplus för ett ganska billigt pris.

Metroid: Other M
Jag har inte spelat Other M än, blev lite opepp på de bristande recensionerna och hade inte riktigt råd när det kom, men nu efter att ha testat känner jag mig mer manad att köpa det. Dock spelade jag inget segment när Samus pratade, och det verkar ju vara folks största problem med det. Spelmässigt verkar det vara helt okay i alla fall.

Dsi XL
Allt jag har att säga är följande: Tack gud för att Nintendo tillkännagav 3DS och att jag bestämde mig för att vänta och inte köpa XL. Helt okay om man inte har en ds/lite/dsi innan, men absolut inte värt det annars. På tal om 3DS hade jag haft lite dagdrömmar om att det skulle finnas något demo-ex där, men tyvärr inte.

Det enda jag verkligen är ledsen över på mässan är att de bara hade en tv med Kirbys Epic Yarn (till skillnad från fyra tv-apparater DK och tre apparater Flingsmash) och att det jämt var så mycket folk där att man fick panik av att stå och vänta. Ni vet hur talesättet går; den som väntar på något gott från Nintendo i Europa får vänta tills nästa år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar